A FŐNÖK

2016.06.03 17:36

    Évek óta dúl bennem egy háború, ami most lemondás-, és területi veszteség nélküli béketárgyalással, ráadásul hármas győzelemmel ért véget. A három szembenálló fél: stomp box pedálok, padló multieffektek és rackes multieffektek. Melyik a legjobb? Melyik jobb, mint a másik és miért? Melyikkel oldható meg minden probléma, ami felmerülhet?

    Rá kellett döbbennem, hogy mind rendelelkezik valamilyen opcióval, ami nélkülözhetetlenné teszi. Ezért mindnek egy időben és helyen kell jelen lennie. Találtam egy 2005-ben piacra dobott szerszámot, a Boss GT Pro-t.
    A tesztem első pillanatában kiderült, hogy közös munkára vagyunk "ítélve". Pedig a Boss padló multieffekteket (GT-6, ME-50), nem szeretem különösebben néhány gyerekbetegség illetve, a nagyon karakteres és számomra ellenszenves, de sajnos kiküszöbölhetetlen Boss multieffekthang miatt. A GT Pro-nál azonban csak a kellemes és jó dolgok maradtak meg, sőt kezdetleges számítógépes kezelőfelülete is van, pedig tényleg nem mai szerkezet.
    Először azt akartam írni, hogy mindent tud, amit csak lehet. De ez túlzás. Érdemesebb azt mondani, hogy azt tudja, amit szeretnék. És ez az, ami különlegessé teszi, pedig semmi extra. Vagyis mégis extra, mert azt szeretem a dolgokban, ha azt feladatot oldják meg, amire kitalálták őket. Például a visszhang az tényleg normális visszhang, a zengető az tényleg zenget, a compressor tényleg kompresszál s.í.t.

               

Elérhetőség

Tari Botond taribotond@gmail.com