A HÚRON TÚL? NEM, A HÚR AZ!

2015.09.02 08:37

A nyári koncertszezon nem csak az előadót teszi alaposan próbára. Kiadósan teszteli az alkalmazott technológiát és nem utolsó sorban a húrokat is.
Olyan vizsgálat mellett döntöttem, illetve olyan analízist végeztem el húrokkal, ami kérdéseket vethet fel az igényességemmel kapcsolatban, ugyanis nem csak az adott húrkészlet hangjára, hanem tartósságára is kíváncsi voltam. Szóval egy mindenre kiterjedő elemzés történt valós körülmények között!
A teszt során egyetlen hangszer sem sérült meg! Mindenképpen érdemes otthon is kipróbálni! :)

Dean Markley - Blue Steel

Hangzás tekintetében nem a kedvencem, viszont nagyon tartós! Tíz koncertet és néhány próbát tettem bele az első húrszakadásig. Húrozás után hamar beáll, jól tartja a hangolást. Csak lassan korrodálódik. Ár-érték arányban jó választás, szívesen használom!



Ernie Ball

Hangzás tekintetében a kedvencem, tartós! Készletenként nyolc-kilenc koncertet tettem bele az első húrszakadásig. Húrozás után hamar beáll, jól tartja a hangolást. Csak lassan korrodálódik. Ár-érték arányban nagyon jó választás, szívesen használom!

 



Ibanez húrok

Nagy csalódás szinte minden tekintetben. Hangzás: Az első készlet hibás volt. Szálszakadt sodort húrok, nagyon tompa és lebegő hang jellemezte. Behangolhatatlan hangszert eredményezett. Egyből cseréltem egy másik Ibanez készletre, hiszen a sorozatgyártás közben előfordulhat egy-egy rontott készlet. De ugyanazt tapasztaltam. Ezért néhány óra után a kukában landolt a szett. Ezért a tartósságáról nincsenek információim. Ár-érték arányban sem jó választás! Eddigi tapasztalataim azt mutatják, hogy a gitármárkák húrjai (Fender, Gibson), nem működnek jól. De biztosan van, akinél beváltak. Hozzám azonban mindig hibás, megbízhatatlan készletek kerültek.
 



Rotosound

Hangzás tekintetében valamivel rosszabb, mint az Ernie Ball, de szerethető, és nagyon tartós! Kilenc-tíz koncertet és pár próbát töltöttem vele az első húrszakadásig. Húrozás után hamar beáll, jól tartja a hangolást. És a készlet tartalmaz plusz egy E1-es húrt. Csak lassan korrodálódik. Ár-érték arányban nagyon jó választás! Ebből vásároltam be.

 



Dunlop 6582

A teszt második fele a húrtisztító. A Fast Fret és a WD40 is jó választás. Bár a WD40-et és a hozzá hasonló szereket csak basszusgitáron tapasztaltam meg. Abszolút kifogástalanul működnek, akárcsak a húrtisztításra kifejlesztett Fast Fret. Én a Dunlop 6582-t választottam, mert nem ismertem. Jó választás, jól tisztít. Egyetlen negatívum, ami talán csak a véletlen műve, hogy a húrok mintha hamarabb szakadnának a használatakor. De ez nem feltétlenül hiba, hiszen, ha koncertkörülmények között használom a hangszereimet, nem feltétlenül kell kibírnia a szetteknek nyolc-tíz koncertet. (Gondolok itt az utazás okozta viszontagságokra, a hőmérésklet változásokra, a porra.)
Igazából az az optimális, ha a húrcsere egy-két koncertenként esik meg.
 

Elérhetőség

Tari Botond taribotond@gmail.com