AZ X HANGSZER

2013.01.18 15:49

Avagy egy gitár igaz története
(X-faktoros videó és képek a cikk végén)




Történt 2012 vége felé, hogy egy tévés fellépésre kölcsön kaptam a Forte Acoustictól egy DBZ Venom Thoracic-X elektomos gitárt... Erről a hangszerről, valamint „kettőnkről” közöl vélemény-élménybeszámolót az írásom.
Amikor elmentem érte a hangszerboltba elképedtem, mert ekkora hangszertokot még nem láttam. Ilyen védelemmel, még a régi, nagy nevek sem látják el a termékeiket. Félve közlekedtem a méretes tokkal az utcán. Viszont az első alkalommal, egy kisebb, metrófékezésből fakadó ütődésnek köszönhetően megsérült a tokon lévő borítás. Gondoltam, ez még belefér, így visszaadhatom a forgatás után, bár ciki lesz elmondani.

Hazaértem, kicsomagoltam, gyönyörködtem, felpróbáltam és pengettem. Egyedi V formája miatt számomra lehetetlen vele az ülve gyakorlás. Aztán amikor legközelebb az órára néztem már három órája a lakásban adóvevővel szaladgálva pengettem térdig engedett gitárral a mindenféle metálzenét, de főleg Static-X-et. Utólag visszagondolva gyakran megnéztem magam a tükörben, mert jó érzés ilyen egyedi formájú és mintázatú hangszerrel látnom magam. Amikor a nap végén eltettem szomorkodtam, mert tudtam, hamarosan elkerül tőlem ez a csoda.

Másnap kamera- és színpadpróba a W és Y közötti faktorral ellátott betű műsorában. Odafelé úton egy vészfékezés miatt a tok alja megsérült. Akkor egy percre pánikoltam, aztán belémbújt a kisördög: „Sajnos” ezt így nem adhatod vissza!-mondta.

Úgy rémlik, ezután már nem ütöttem be sehova sem a páncélt sem pedig a gitárt, a gitár egyik szarván valahogy mégis megsérült a lakk. Morogtam, hogy erre nem éreztek rá a hangszer készítői, de az extrém gitárformákat előnyben részesítő felhasználók minden egyéb márkánál, a gyártás helyétől függetlenül, hasonló tapasztalatokról számoltak be. Ettől természetesen nem éreztem jobban magam. Kárt okozni nem jó, főleg akkor, ha nem is saját tulajdon az adott dolog.

Lementek a próbák, másnap az adás is. A Venom tökéletesen passzolt a stylist által elképzelt öltözékhez. Szenzációs, metálisten érzés megjelenni vele a színpadon, még akkor is, ha nem is az adott műfajban mozog az ember. Ennyi dícséretet nem kaptam még hangszerért.
Eljött a másnap, amiről azt gondoltam, hogy az utolsó. Ezért egy komolyabb tesztre neveztem be a DBZ-t. Először ez tűnt fel: Made in Korea. De ez már nem az a Kórea, ahol a gagyikat gyártják! Fordult a világ. Egy gyönyörű és minőségi hangszer pihen mellettem most az ágyon a romantikus gyertyafényben. A teste és a hozzáragasztott 25,5”-ös menzúrájú, kétoktávos, nagyon kényelmes nyaka is mahagóniból készült. A lelke EMG85 és EMG81. A szerelékek, beleértve az Original Floyd Rose tremolót, a heveder tartókat, a hangszín és hangerőszabályzót, valamint a Grover hangókulcsokat is, feketék. A fogólap rózsafáját is ebonizálták. A sötét szerelékek és sötétítések kiemelik a test mintáját és formáját, de nem terelik el a figyelmet a modern kori gitárgyártás talán legszebb gitárfejéről.

A hangja a formának és a pickupoknak köszönhetően maga a nagy betűs metál. De más stílusokban megszokott hangszíneket is nyakon tudtam csípni, hála a készítéskor felhasznált prémium anyagoknak. Metálon kívül, a zene más aspektusaiban való alkalmazásának tulajdonképpen csak a formája szabhat némi korlátot. Érdekesen mutatna jazzban egy nyakig húzott extrémített V forma.
Mindent összegezve egy érzésem volt a tesztnap végén: Kell nekem, már régen kellett volna!

Összeszedtem minden bátorságom és felhívtam Kecskeméti Sanyit. Úgy referáltam az érzéseimről, mintha a lánya kezét kérném meg. Beszámoltam a gitáron okozott sérülésekről, mert az úgy korrekt.
Talán hozzám is jön a hangszer....


U.i.: Peavey 5150-nel eléggé pusztít....



Tari Botond


Impresszum:
Hangszer: DBZ Venom Thoracic-X
Forgalmazó: www.forte.hu
Hatalmas köszönet Kecskeméti Sanyinak
Videó (RTL Klub): https://xfaktor.rtlklub.hu/video/187573
Képek (RTL Klub): https://xfaktor.rtlklub.hu/galeria/52675
A cikk szerzője, valamint büszke, boldog tulajdonos: Tari Botond

Elérhetőség

Tari Botond taribotond@gmail.com