EZT FÜTYÜLGETVE SEM TUDSZ MAJD CSAJOZNI - SEYMOUR DUNCAN SH15 HANGMINTA

2015.09.30 15:40

A kedves barátom, Laczik Fecó idén is jelen lesz fellépőként a Budapest Music Expo Forte színpadán. Kaptam tőle néhány ütemnyi kegyet, vagyis időt, szólózni az egyik hangalapjában, amit első ízben biztosan megbánt. Hogy miért? Készítettem egy szólót, amiben igyekeztem azt szem előtt tartani, hogy 2015-öt írunk. Belátom, hogy nem teljesen egészséges elmére vall a hangmenetben rejlő logika.

De Fecó! Remélem, hogy az itt még nem prezentált némiképp konvencionálisabb szólóval sikerült visszaszereznem szellemi épségembe vetett hited! :) Szombaton a helyszínen kiderül! Sok sikert!

A bejegyzés másik apropója a Gibson Explorer Melody Makeremen esett pickup csere, illetve annak bemutatása. A gyári - nem Gibson márkajelzett!!! -, 491T helyett egy Seymour Duncan SH-15 Alternative 8 került a gitárba egy push-pull potméterrel. A potméter miatt vésni kellett az amúgy is extra vékony testet. Félelmetes látvány volt! Innen is köszönöm Hurginak a szép és gyors munkát! A potméter kihúzásával sorossá tehetem a pickupot, ily módon zajtalan single coil-szerű hangot állíthatok elő. Nagyon szépen működik tiszta csatornán. (Ennek bemutatása is sorra kerül később.)

Azonban a videó csak a klasszikus humbucker módot alkalmazva készült.
Felvételi lánc:
- Gibson Explorer Melody Maker + Seymour Duncan Sh-15 + 10-52 Rotosound húr
- Klotz kábel
- Marshall JMP-1 előfok OD 2-es csatorna - hangfalemulált kimenetek
- Klotz kábel
- DAW + FX Stereo Delay
- A "karaoke" alapot és a lehetőséget Laczik Fecótól kaptam

A gitár elkészültekor abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy a hangszerboltban össze tudtam vetni egy gyári, még színben is egyező Explorerrel Melody Makerrel. A hangszedő cseréje magasabb kategóriába ugrást jelentett. Megjött valami, amit a Gibsonokban is szeretek. (Szándékosan nem soundot írtam.) Természetesen a Standard Les Paulok és Explorerek ezen azért jóval túl vannak, de egy kifejezetten jó és jól használható hangszerem lett. Nagyon örülök a váltásnak!

 

Elérhetőség

Tari Botond taribotond@gmail.com