NEW BOARD

2016.12.07 10:04

Bár még több hónap van hátra a következő baboskendős szezonig, de a korábbi időszakban felmerülő technikai igények miatt már most elkészültem a 2017-es technikai outfittel. Csak néhány kérdést hagytam nyitva. Például, hogy a Forte Musicnak hála 6505 half-stack vagy 6505 212 kombó, illetve a gitárok terén sem érzem véglegesnek a felállást (DBZ, Sigma, G&L), annak ellenére, hogy minden meglévő hangszerem megbízható, jó (köszi Fatia Negra és Rózsa Bence!), és nagyon szeretem. Az igényem tehát nem minőségi okokból fakad, inkább csak valami olyat szeretnék színpadra vinni, amit eddig nem.

A pedalboard "probléma" azonban lezártnak tekinthető. Jelentősen leegyszerűsítettem a korábbi képletet, valamint ha lehet, még turnébiztosabbá tettem. A kispedálok nagy részét nem raktam rá az új tálcára, amit Bartók Pali, Fx Audiós és rack felelős barátom készített. A stomp boxok helyett felkerült egy Line6 POD HD500X Medgyesi Tibi bácsi közreműködésével, egy Dunlop ZW-45 wah, egy TC Polytune 2 és egy Line6 Relay G-30. A HD500X a saját tápjáról üzemel, a többit egy Joyo JP-01 látja el szuflával. Az énekemen egy TC-Helicon Harmony G-XT dolgozik.
A bejövő elektromos áramot egy ART PS 4x4 Pro kondícionálja. Minden nálam lévő technológiát ez kelt életre, köszönöm Bluesound Kft.



A jelutak

 

 

1. Line6 Relay G-30 > Dunlop ZW-45 > Line6 Pod HD500X guitar in > Peavey 6505 (amp/combo) High Gain input Clean ch & Peavey 6505 Piranha input Clean ch. Ezen az úton üzemel az adóvevős gitár és egy ukulele.

2. Tc Polytune 2 > Line6 Pod HD500X aux in > Peavey 6505 (amp/combo) High Gain input Clean ch & Peavey 6505 Piranha input Clean Ch (mert ha FX Returnbe kötném, ami nekem jobban tetszik, nem tudnám szabályozni a hangerejét).
Ezen az úton található a kábeles gitár. A Polytune azért került a sorba, mert azt a jelutat külön is szeretném némítani, hangolni úgy, hogy a multieffektben - biztonsági okokból -, aktív ez az út.

Mellékes, de fontos: biztonsági okokból a vonalszintű játékra is felkészítettem a HD500X-et. Arra az esetre, ha akármi történne. A ROADnál bevált.

A HD500X-et a tervek szerint, nem sztereóban használom, hanem a L és R kijáratokat azonos jelutaknak felfogva hajtom meg előfok modellezésekkel az erősítőket. A nagyobb erősítőt vetem be saját monitornak valamint mikrofonozásra. A kisebb erőlködőt, vagyis a Piranhát és egy Laney GS212IE ládát a színpadra a többieknek szánok monitornak. Így végre annak az útnak is szabályozhatóvá válik a hangereje.

Természetesen, ha az eddig tárgyalt megoldást alkalmazom az elkövetkezendőkben kötnöm kell egy számomra nagy kompromisszumot.  Nagyon jó cucc a HD500X, de élek-halok a 6505 soundért. Erről részben le kell mondanom, vagyis digitális előfokkal előállítani azt.
A tesztek, a beállítások nagyrésze és a koncertes tesztüzem is megtörtént. Meglepően jó eredmény és minőség született 12-15 órányi tekergetés árán. Még van egy kis hiányérzetem és persze rengeteg finomítani való maradt, de nem kellett lemondanom a 6505 soundról!

Elérhetőség

Tari Botond taribotond@gmail.com