REPÜL A BÁLNA

2015.02.03 15:31

2014 utolsó napjaiban Nagy Hunor Attila barátom-kollágám megkért, hogy csináljam meg a Repül a bálna című Republic opusz Ricsés átdolgozásának, rövidített, karaoke verzióját.

- Mikorra kellene?  - kérdeztem.
- Holnaputánra.

Az első kósza gondolat az volt, hogy majd otthon a házistúdiómban megoldom. Aztán mégis felhívtam a - névtelenséget kérő -, hangmérnök barátomat, akinek épp volt néhány szabad órája a leadási határidő előtti éjszaka.  Így került a felvétel professzionális körülmények közé. A házistúdiómat csak a mankófelvételek elkészítésére használtam.
Nem akartam nagy felhajtást, ezért a dobfelvételt a barátom stúdiójában, a Hunor által korábban megírt midi segítségével, géppel pótoltuk. A basszusgitározást is magam akartam megoldani, de a hangmérnök ragaszkodott a jó játék- és hangszerminőséghez. És milyen igaza volt! A felvétel előtt pár órával megkértem Zétényi Alexejt, ugorjon be a Spector Euro LX4 Zebrano basszerével és tolja fel. Nagy hála neki, hogy elvállalta és a precíz kivitelezésért is! A gitárját Vovox kábellel vonalba kötöttük, Amplitube modellezte Ampeget kapott.
Erősítő, gitárok: Marshall JCM900 és Marshall 1960AV lett a setupom. Az egyik kedvencem. A hangszóró előtt Royer R121, Sennheiser MD421, Shure SM57 mikrofonok. A három mikrofon keveréke adja a gitár felvételen hallható hangképét. A feljátszásnál szintén Vovox kábelt használtunk. A ritmusgitár jobb és bal oldalon is Gibson LP Standard '94. A betéteket, filleket középen, kicsit jobbra, kicsit balra panorámázva, tehát további három sávon Fender USA Stratocasterrel készítettem. A hangszer szintén a 90-es évek elejéről való.

Nagyon köszönöm mindenkinek a profi munkát!

Katt erre:
REPÜL A BÁLNA
 

Elérhetőség

Tari Botond taribotond@gmail.com