TABÁN BLACKSTAR

2015.05.04 09:55

Régi vágyam volt, hogy a Blackstar HT Stage 100-as erősítőm Emulált kimenetét koncert körülmények között kipróbáljam. Néhány napja, május elsején, a Tabánban meg is tettem, mert a színpadtechnikusok épp rendelkeztek elegendő mennyiségű, kiváló minőségű Di-Box-szal, mi pedig normális mennyiségű beállási idővel.
Az 1x12-es hangszóró modellezést választottam, abból kiindulva, hogy ugyanennyi hangszórót mikrofonoztatnék. Megbízhatóan, és ami nagyon fontos, extra gyorsan  és jól működött. A szokásos 2 db Laney GS212IE ládát használtam még 16-16 Ohmon. Az egyik nekem szólt, a másik a színpadra. A mikrofonozás kihagyásával helyet és beállási időt spóroltunk. Bátran fogom használni a későbbiekben is!


Ferótól kaptam 10 méternyi, majdnem alkar vastagságú, minőségi hangfalkábelt. Ezt egyharmad-kétharmad arányban elvágtam, majd aranyozott pipa-pipa Neutrik csatlakozókkal szerelte fel Gabi barátom és kollégám. Ezek tesztje is sikeresen megtörtént, és immáron a rack szekrényemben, a fejbe bedugva hagyva is elfér.
Fontos megjegyeznem, hogy a hangfalkábelnek a lehető legkisebb jelveszteség érdekében érdemes minél rövidebbnek lennie. Ezt a nagyon jelentős szabályt hágom én át szinte minden alkalommal amikor a megszokott módon a dobdobogónk két szélére, magamtól relatíve távol helyezem el a ládáimat. 


Köszönet a képért Menyó Ferencnek!

Elérhetőség

Tari Botond taribotond@gmail.com